Dom

Planer - dlaczego postanowiłam zrobić go sama i to dopiero teraz!

13:21,12 Comments


Zawsze byłam osobą, która mniej lub bardziej potrafiła zorganizować swoje życie i życie rodzinne. Nie miałam problemów z zapamiętaniem daty i godziny szczepienia Niny, spotkania z koleżanką czy wizyty u stomatologa. Układałam też sobie w głowie listę rzeczy do zrobienia i najczęściej udawało mi się zrealizować większość punktów. Nie potrzebowałam spisywania tegoż wszystkiego. Niestety tym razem jest inaczej. Nie wiem może to ja już się starzeję – w końcu 27 lat to słuszny wiek :p a może po prostu problemów zrodziło się więcej. Od kiedy wróciłam do pracy to już totalnie nie pamiętam o niczym. Przegapiłam wizytę u stomatologa, zapomniałam o umówionym fryzjerze o urodzinach i innych okazjach najbliższych nie wspomnę. Nagle okazało się, że nie pamiętam nawet rzeczy, które planowałam przez całe popołudnie poprzedniego dnia.


To nie dla mnie, nie znoszę wiecznego zapominania, odkładania rzeczy do zrobienia na kolejny dzień, tydzień, miesiąc. Postanowiłam zakupić porządny planer. Byłam pewna, że pójdę do sklepu wybiorę okładkę, która najbardziej będzie mi się podobała i po problemie Otóż rzeczywistość okazała się zgoła inna. Po pierwsze to była polowa lutego. Wszyscy już dawno zaopatrzyli się we wszelkiego rodzaju kalendarze, planery, organizery i nikt już nie sprowadza nowych egzemplarzy do sklepu. Co za tym idzie na sklepowych półkach pozostały tylko końcówki. Co z tego, że przecenione, skoro żaden nie sprostał moim oczekiwaniom. 

Zaczęłam więc szukać w Internecie.  Szybko natrafiłam na wiele perełek jak chociażby multiplaner, kalendarz design yor life, czy planer od dobrze zorganizowanej. Jednakże i te nie do końca sprostały moim oczekiwaniom.

Czego zatem oczekiwałam od takiego planera?

  • Nie mam wielu spotkań każdego dnia zatem planer z układem dziennym nie jest mi potrzebny. Idealnie sprawdza się układ tygodniowy. Większość planów też robię najczęściej w systemie tygodniowym.
  • Poza podziałam na dni tygodnia potrzebowałam dodatkowe rubryki, gdzie mogłabym wpisać rzeczy do zrobienia zaplanowane na dany tydzień, jakieś dodatkowe notatki no i listę obiadów – całego menu i tak nie jestem w stanie zaplanować, ale planowanie obiadów to konieczność. Dosyć miałam codziennego jeżdżenia do sklepu po pracy i jedzenia obiadu o 18.
  • Dużo miejsca na notatki dodatkowe. Na ten  rok mam zaplanowane kilka projektów do wykonania i chciałabym w jednym miejscu mieś spisane wszystko co się z nimi wiąże. Chciałam tez stworzyć listę ulubionych potraw rodzinnych, żeby w końcu pozbyć się problemu planowania obiadów.
  • Dodatkowo potrzebuję zestawienie miesięcznych rachunków i płatności bo notorycznie gubię się w nich i nie pamięta co już płaciłam a czego nie.
  • Osobne zestawienie ważnych dat rodzinnych – urodzin i imienin najbliższych. Lubię spojrzeć na miesiąc i od  razu widzieć ile imprez urodzinowych a co za tym idzie wydatków czeka mnie w tym miesiącu.

Tak więc postanowiłam stworzyć własny planer. Początkowo chciałam to wszystko zbindować, ale szczerze przyznam, że szukania takiego miejsca, pojechanie tam i później odebranie zbindowanego planera było dla mnie zbyt czasochłonne. Zamówiłam filcową okładkę na allegro. Jest w sam raz, nie za gruba nie za cienka. Jedyne o co się martwię to fakt czy długo wytrzyma bo filc nie należy do najtrwalszych materiałów. Szablon stworzyłam na wzór tego u dobrze zorganizowanej. Swoją drogą byłam naprawdę bliska zamówienia właśnie jej planerów, bo chyba najbardziej sprostałyby moim oczekiwaniom. 
Dodrukowałam jeszcze kilka innych list – jak wspomniane zestawienie rachunków i rodzinnych imprez. Z tyłu jest notatnik na mnóstwo moich zapisków. Uruchomiłam drukarkę no i jest J
Mój planer. Taki jaki chciałam. Teraz tylko pozostaje mi regularnie do niego zaglądać ;) I mam nadzieję, że w końcu uda mi się bardziej ogarnąć całą rzeczywistość bo uwierzcie mi, w kwestii organizacji życia swojego i rodzinki poległam ostatnio na całej linii.


Jeśli Wy tez stwierdzicie, że chcecie stworzyć własny organizer w sieci jest mnóstwo stron na których za darmo możecie pobrać szablony do swojego organizera lub tez kupić gotowy planer.
Polecam wam zajrzeć tutaj:

Zajrzyjcie też na moją tablice na pintereście gdzie umieściłam te organizery, które zainteresowały mnie kiedy tworzyłam swój szablon. 

Długo zastanawiałam się nad kupnem mamy kalendarza jednak cena jest dość wysoka no i nie da się go włożyć do torby. Nadal jednak uważam, że jest to super opcja dla rodzin ze starszymi dziećmi, gdzie trzeba myśleć jeszcze o planie szkolnym i zajęciach dodatkowych. 


A jakie Wy macie sposoby na organizację czasu i zapamiętywanie ważnych rzeczy??

Mogą wpaść Ci w oko także:

12 komentarzy:

  1. Jest to świetna inspiracja dla innych osób ;)
    planer - taki pod siebie, taki - do którego z przyjemnością będę zaglądać kiedy wiem, że sama go wykonałam :)
    ŚWIETNY :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba klucz do tego, żeby regularnie korzystać z plenra. Musi być idealnie dopasowany do nas. Mieć takie rubryczki jakich potrzebujemy. Możemy sobie wymysleć ulubiony wzór czy kolor, dowolny format - ogranicza nas tak na prawdę tylko wyobraźnia :)

      Usuń
  2. Super pomysł na samodzielne wykonanie. Ja osobiście lubię mieć wszystko zaplanowane, a w takim miejscu na pewno nic nie umknie mojej uwadze.
    Super blog, dodałam do obserwowanych, bo będę zaglądała tutaj częściej.

    www.zaraz-wracam.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Super organizer! Właśnie się nad takim zastanawiam i mam pytanie- czy ta filcowa okładka była założona na już wcześniej kupiony segregator czy też miała w środku mechanizm? Wkłady wydrukuję sama ale póki co poszukuję dobrej okładki stąd moje pytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. okładka ma w środku takie wpięcie jak od segregatora. I był tam notatnik. Ja część tego wypięłam i wpięłam gotowe wkłady. Generalnie okładka się trzyma i fajna jest bo ma dużo kieszonek na wewnętrznych stronach, ale minus za to, że się zmechaciła trochę :/

      Usuń
  4. Szukam takiej okładki Podpowiedz proszę gdzie ja kupiłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładkę kupiłam na allegro, ale nie kupiłabym drugi raz takiej. Niestety mocno się "kulkuje" ten filc:/

      Usuń
  5. Czy mozna gdzies wydrukować taki planer? W sensie czy wydruk zlecała Pani jakiejś drukarni. A moze mozna gdzies kupic taki planer?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIe planer zrobiłam dla siebie. Drukowałam sama w domu. W sieci jednak jest bardzo dużo teraz najróżniejszych planerów do kupienia, choć ich ceny nie należą do najniższych niestety :/

      Usuń
  6. w jakim programie projektowałaś planer? Tabelki wyszły bardzo równiutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pod jakimi hasłami można szukać takich opraw na allegro? jedyne co udaje mi się odnaleźć to oprawy, które kosztują ok. 80zł co na mój budżet jest za drogie. jakieś podpowiedzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm.. swój kupowałam dośc dawno temu. kupiłam notes wpinany nie samo etui i tylko swoje kartki dałam. Spróbuj wpisać organizer kalendarz, albo filc notes jeśli chcesz filcowy. Mój się niestety trochę zmechacił i z perspektywy czasu kupiłabym raczej inny.

      Usuń