Dom

Jak kupować z Chin, żeby nie żałować.

14:28,0 Comments

Jak pisałam we wcześniejszym poście od jakiegoś czasu dużo rzeczy kupuję bezpośrednio z Chin. Portali na których można dokonać zakupów jest kilka. Ja kupuję przez Aliexpress.

Całość serwisu jest w języku angielskim (chociaż język chyba gdzieś można wybrać ;) szczerz to nie sprawdzałam. Opisy aukcji najczęściej także są w języku angielskim

Założenia konta na Aliexpress nic nie kosztuje.

Płatności dokonywać można kartą płatniczą lub PayPalem. Płatność payPalem nie jest jednak zabezpieczona. Ja zawsze płacę kartą. Płatności kartą są zabezpieczone. My dokonujemy wpłaty. Po odbiorze towaru albo płatność zwalniamy i wówczas zostaje ona przekazana sprzedawcy, albo też otwieramy spór.  
Warto poczytać także jak w Waszym banku wygląda płatność zagraniczna. Są banki, które za przewalutowanie doliczają dodatkową opłatę.

Reklamacje. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z towaru otwieramy spór. Piszemy co jest nie tak z towarem, który otrzymaliśmy i proponujemy formę rozwiązania. Później kilka dni do ustosunkowania się do naszej propozycji ma sprzedawca. Jeżeli sprzedawca się nie ustosunkuje w wyznaczonym terminie zaproponowane przez nas rozwiązanie zostaje przyjęte i  serwis zwraca nam pieniądze.

Na co zwrócić uwagę dokonując zakupu. Pokażę Wam na przykładzie sukienki, zresztą bardzo ładnej :)

Rozmiarówka. Nie kupujcie ubrań kierując się polską rozmiarówką. Ubrania z Chin prawie zawsze wypadają dużo mniejsze, nawet o kilka rozmiarów. Zawsze wybierajcie aukcje gdzie podane są dokładne wymiary. I tutaj też uwaga! To, że np. rozmiar 120 u jednego sprzedawcy był idealny dla Waszego dziecka, nie oznacza, że ten sam rozmiar u innego sprzedawcy również będzie pasował.

Realne zdjęcia. Niestety bardzo często zdjęcie poglądowe na aukcji nie przedstawia sprzedawanego towaru. Często też zdarza się, że np. sukienka jest tylko uszyta na wzór zdjęcia, posiada inny motyw, kolor czy też długość rękawa! Ja zawsze szukam aukcji, gdzie pokazane są realne zdjęcia.


Skład. Czytajcie z czego zrobione są produkty, które kupujecie. Patrzcie też czy produkt posiada certyfikat. Na ubrania nie wymagany jest certyfikat CE. Na inne produkty o ile kupujecie je wyłącznie dla siebie też nie, jednak zawsze warto, żeby  produkt taki certyfikat posiadał.

Opinie o produkcie. Pod każdą aukcją są opinie o produkcie. Ja kupuję tylko u sprawdzonych sprzedawców i tylko na aukcjach gdzie produkt ma dobre opinie. Na aliexpress opinię można wystawić za konkretny produkt a nie tylko ogółem dla sprzedającego.

Koszt wysyłki. Bardzo często przesyłka pocztą jest darmowa. Ja zawsze zamawiam tylko taką drogą paczki i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, żeby paczka nie dotarła

Czas dostawy. Musicie mieć na uwadze, że czas dostawy jest długi. Czasami jest to nawet 60 dni roboczych. Ostatnio jednak jestem mile zaskoczona, ponieważ paczki docierają do mnie w terminie 2-3 tygodni. Wszystko zależy od tego ile „przeleżą na odprawie celnej”.

Porównujcie ceny. Taki sam produkt u różnych sprzedawców potrafi różnić się ceną nawet o kilkanaście dolarów! To jest naprawdę dużo. Zwracajcie też uwagę na cenę konkretnego rozmiaru. Bardzo często każdy rozmiar ubranka ma inną cenę!

A teraz życzę Wam udanych łowów! 
Dajcie znać co kupiliście :)

Mogą wpaść Ci w oko także:

0 komentarze: